Cum îți recuperezi banii dați pe o vacanță într-o zonă afectată de coronavirus

Românii care au cumpărat pachete turistice în China, în zonele afectate de coronavirus, își pot recupera intergral sumele pe care le-au plătit turoperatorilor, însă fără să beneficieze de despăgubiri suplimentare. Anunțul a fost făcut de de departamentul pentru Turism din Ministerul Economiei.

Reprezentanții acestui departament spun că, în condițiile epidemiei care s-a soldat până acum cu 132 de morți și mii de cazuri de îmbolnăvire în China, se aplică un articol de lege care îi protejează pe românii care au cumpărat vacanțe în zonele afectate.

Este vorba despre art. 13, alin. (3) din Ordonanța nr. 2/2018 care se referă la comercializarea pachetelor de servicii de călătorie. Potrivit acestui articol de lege, „călătorul are dreptul să înceteze contractul privind pachetul de servicii de călătorie înainte de începerea executării pachetului, fără a plăti vreo penalitate de încetare în cazul unor circumstanțe inevitabile și extraordinare care se produc la locul de destinație sau în vecinătatea imediată a acestuia și care afectează în mod semnificativ executarea pachetului sau care afectează semnificativ transportul pasagerilor la destinație”.

Ce înseamnă „circumstanțe inevitabile și extraordinare? Ministerul Economiei precizează că explicațiile sunt la art. 3, alin. (3) din aceeași ordonanță. Mai exact, este vorba despre o „situație care nu poate fi controlată de partea care invocă o astfel de situație și ale cărei consecințe nu ar fi putut fi prevăzute și evitate chiar dacă s-ar fi luat toate măsurile rezonabile”.

Ministerul Economiei mai atrage atenția că începând cu data de 27 ianuarie 2020 comercializarea și executarea pachetelor de servicii turistice pe teritoriul Republicii Populare Chineze este suspendată de Ministerul Culturii și Turismului din China, printr-un ordin, în încercarea de a preveni și ține sub control răspândirea infecțiilor cauzate de noul coronavirus.

Ma mult, Asociația Națională a Agențiilor de Turism din Chna a făcut un apel la furnizorii de servicii turistice interne și internaționale pentru acordarea de sprijin turiștilor în vederea recuperării sumelor achitate în cazul în care aceștia solicită anularea excursiei.

FOTO: Goodfreephotos_com/Pixabay.com

Articole similare

Comentarii

Lasă un mesaj

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai citite articole