Vama Veche nu va mai fi ce a fost niciodată. Schimbare importantă de strategie

Vama Veche, fosta zonă sălbatică pentru cei care căutau liniște pe litoral, care acum a devenit stațiunea de distracție pentru tineret, va atrage și mai mulți turiști în sezoanele viitoare, potrivit planurilor Asociației Litoral – Delta Dunării (ALDD).

Zilele trecute a fost anunțat faptul că Vama Veche va fi noul brand turistic care va fi promovat la târgurile de turism la care va participa și ALDD. Discuțiile pentru acest proiect au început de la debutul sezonului estival.

„La 1 mai am organizat prima acțiune de presă pentru promovarea la Vama Veche și am inițiat discuții cu investitorii locali, pentru a determina crearea unui concept distinct de promovare a acestui produs turistic cu care litoralul românesc se distinge și anume „spiritul de Vama Veche”.

Ne-am propus să integrăm Vama Veche și 2 Mai în strategia noastră de management de destinație pentru Dobrogea și să creăm astfel un concept distinct pe care să îl promovăm la nivel național și internațional, la târgurile și evenimentele de turism la care participăm”, a declarat președintele asociației, Corina Martin, potrivit unui comunicat de presă remis Ideipentruvanta.ro.

Pentru a promova Vama Veche la târgurile de turism vor fi făcute clipuri publicitare, broșuri și infotripuri.

Vama Veche aparține de comuna Limanu. Înainte de modernizarea șoselei, plaja era freceventată doar de studenți și elevi, care căutau liniștea pe litoral. Pentru că era zonă de frontieră, pe plaja din Vama Veche nu erau lăsați turiștii în vremea comunismului. Abia după Revoluție, cătunul de pescari a început să fie vizitat mai des.

Localitatea a fost întemeiată în anul 1811 de găgăuzi. Imediat s-au alăturat pescarilor, grădinarilor și oierilor locali și tătari basarabeni, greci, ruși scopți răscolnici, care au fugit din Imperiul Rus, români din Dobrogea sau bulgari care aveau bordeie și colibe în zonă.

Până în 1913, localitatea a purtat denumirea turcă Ilanlâc, iar după anexarea Cadrilaterului a fost redenumită Vama Veche.

În vara aceasta, potrivit statisticilor Asociației Litoral – Delta Dunării, cea mai căutată stațiune de pe litoral a fost Mamaia, urmată de Venus, Jupiter și Eforie Nord.

Cel mai ridicat grad de ocupare al hotelurilor de pe litoral a fost înregistrat în lunile iulie și august, perioadă în care turiștii au petrecut, în medie, cinci zile pe litoral, o mare parte dintre optând pentru pachetele all inclusive.
De asemenea, au crescut cu 15% vânzările pentru sezonul estival pe litoral, față de 2015.

FOTO: kikiricky/Wikimedia Commons

Articole similare

Comentarii

Lasă un mesaj

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai citite articole