Pe la sfârșitul anilor 1800, mai mulți bicicliști reuniți în cluburi au început să dezbată subiectul accidentelor. Așa s-a ajuns la concluzia că ar fi nevoie de o cască pentru a-i proteja atunci când sunt implicați într-un accident. Prima cască a fost confecționată dintr-un schelet de lemn, o plută și își dorea să atenueze impactul.
Acum, casti biciclete sunt foarte performante și proiectate special pentru a apăra capul în cazul unui impact puternic. Dacă atunci când au fost dezvoltate prima dată, în urmă cu mai bine de 100 de ani, nu erau prea simplu de purtat pe cap, acum sunt ușoare și concepute pentru a fi cât mai comode.
De asemneea, au fost proiectate astfel încât să asigure o bună ventilație. Chiar dacă ai folosit bibicleta ani de zile și nu ai avut niciun accident, trebuie să te gândești să porți o cască de protecție. E ca în cazul șoferilor care își pun centura de siguranță chiar dacă nu au avut vreun accident sau în cazul unui motociclist care a bătut țara în lung și în lat și nu a avut niciun eveniment nefericit.
Mai mult, casca de biciclist nu doar că protejează, dar te face mai vizibil în trafic. Un alt avantaj este că te protejează de o ploaie care ar putea apărea din senin sau de un eveniment mai extrem, cum ar fi o grindină. Și să nu uităm, la extrema cealaltă, că te poate proteja și de razele puternice ale soarelui.
Casca de protecție nici nu e atât de voluminoasă, nu ocupă foarte mult loc în portbagaj de exemplu și încape lejer alături de două sau trei biciclete pliabile dacă vrei să te plimbi într-o zonă mai liniștită sau la munte cu familia sau prietenii.