Potrivit Replica Hd, satul Govajdia din Hunedoara este o noua atractie turistica. O mana de oameni cu idei creative au reusit sa uimeasca cu o expozitie vernisata intr-un spatiu neconventional. Un tunel de cale ferata a gazduit 500 de fotografii de arta si fotografie documentara. Pe o raza de 800 de metri, in fostul tunel al Mocanitei de la Govajdia, peretii au fost imbracati in imagini reprezentative pentru judet. Acest tunel a fost punct turistic in weekendul 8- 9decembrie.
Expozitia inedita – Centenar Undergound Foto Gallery – a fost organizata de catre Sergiu Tent, alaturi de Asociatia AlternativeRurale. Din pacate, dupa cum spun organizatorii pentru un astfel de vernisaj‘’ va trebui sa mai asteptam 100 de ani.’’ Imaginile au fost stranse, insa nu trebuie sa pierdem din vedere aceasta zona. Tinutul Padurenilor fiind unul dintre cele mai frumoase din Romania.
Tocmai de aceea ne-am propus sa punem satul Govajdia din Hunedoara pe harta turistica si am realizat o lista a obiectivelor turistice.
”Calea ferata miniera ardeleana”
”Calea ferata de interes local Hunedoara-Gherlari”, ”Mocanita Hunedoara” sau ”CFI Hunedoara” sunt numele sub care este cunoscuta aceasta prima cale ferata din Transilvania.
Constructia acestei linii a inceput in anul 1897, decizie luata pentru a usura transportul minereului de fier exploatat in Gherlari. Acesta lua drumul Furnalului de la Govajdia si catre Uzinele de Fier din Hunedoara.
Trenul mic cu ecartament ingust circula pe o distanta de 16 kilometri cu capetele de linie, Combinatul Siderurgic Hunedoara si Statia Retisoara. Trenul nu a mers cu mai mult de 20 de kiloemtri pe ora si a fost, de-a lungul anilor trecuti, un mijloc de transport si pentru oamenii din satele din aceasta zona. In zilele noastre, din pacate, se mai pastreaza ruinele a ceea ce a fost candva ”Mocanita de la Govajdia”.
La un moment dat s-a pus in discutie si amenajarea unui tronson din apropierea Castelului Corvinilor, insa fara succes.
Insa, nostalgicii dupa o plimbare cu ”mocanita” se pot urca in trenul cu abur la Brad sau Criscior. In vacanta de sarbatori trenul va circula zilnic intre orele 13-16.45. Pretul unui bilet pentru adulti este de 20 de lei(dus-intors), iar pentru copii este 10 lei. Detalii puteti afla AICI.
Satul Govajdia din Hunedoara, o noua atractie turistica: Lacul Cincis
Lacul Cincis se inscrie pe lista atractiilor turistice ale judetului Hunedoara. In timpul verii, ”Marea hunedorenilor” imbie la racoare si zile de leneveala in pensiunile si hotelurile deschise pe malul apei. Malurile sale nisipoase sunt refugiul perfect pentru caras, stiuca, crap, salau, fiind unul dintre raiurile pescarilor. De altfel, plajele intinse sunt luate cu asalt de turistii dornici sa se bronzeze.
Lacul de acumulare Cincis este si unul dintre cele mai mari din Transilvania, ocupand o suprafata de 867 de hectare. Iata un alt motiv pentru care sa rezervati cateva zile la aer curat, in satul Govajdia din Hunedoara.
Sezonul turistic incepe aici in luna iunie si se termina in ultimele zile de august, cu o temperatura medie a apei de 18 grade.
Furnalul de la Govajdia, un monument de arhitectura industriala
Ridicat in urma cu doua secole, Furnalul de la Govajdia se afla la 20 de kilometri de orasul Hunedoara. Povestea acestui monument istoric este una celebra! In acest furnal au fost produse piese din fonta pentru Turnul Eiffel din Paris. Uitat de catre autoritati si lasat in paragina, Furnalul a fost la vremea lui primul de acest fel cu flux continuu din Europa si era pozitionat pe locul al doilea in lume.
Potential avea si are, economia zonei reusise sa o resusciteze, iar in prezent ar putea fi unul dintre cele mai importante obiective turistice din Hunedoara.
Ce-i drept, vizitatorii si fotografii sunt lasati sa vada aceasta ruina. Anul 2018 a venit si cu atentia organizatorilor Panorama Blues Festival. Acestia si-au dorit sa traga un semnal de alarma asupra starii de deteriorare a acestui monument si au organizat aici un concert. Festivalul s-a desfasurat in perioada 3-5 august 2018, iar a treia zi a fost dedicata in exclusivitate celui mai vechi furnal din Europa.