Obiective Turistice

Briza falimentului. Jumătate din hotelurile de pe Litoral riscă insolvența

Distribuie

Un studiu realizat de Creditinfo România, companie specializată în furnizarea produselor și serviciilor de management al riscului comercial, arată că în județul Constanța 45% dintre companiile care dețin unități de cazare reprezintă un risc ridicat de a intra în insolvență.

Situația nu este diferită nici la nivel național. Mai precis, din cele 2.748 companii care deţin hoteluri, 1.508, (55%) prezintă un risc ridicat de a intra în insolvenţă.

Bucureştiul se află în fruntea listei, 64% din companiile care deţin hoteluri sau alte unităţi de cazare prezentând un risc ridicat de intrare în insolvenţă, se arată în studiu.

Cele mai mari riscuri de intrare în insolvență au companiile care unități de cazare în Brașov (62%), Bihor (59%), Cluj (55%), Mureș (54%) sau Prahova (53%).

Pentru realizarea studiului, specialiștii de la Creditinfo au luat în calcul doi indicatori: viteza de recuperare a creanțelor și viteza de plată a datoriilor.

Cercetarea arată că în cazul companiilor care au hoteluri și alte unități de cazare, viteza de recuperare a creanţelor este de 44 de zile, de aproape patru ori mai mare decât în cazul altor companii (media naţională este 161 de zile). În schimb, viteza de plată a datoriilor este de 331 de zile, cu 80 zile mai lentă decât cea existentă la nivel naţional.

Cea mai scurtă durată de recuperare a creanţelor, în rândul judeţelor dezvoltate turistic, se înregistrează în Mureş (29 de zile), în vreme ce durata de recuperare a creanţelor din Braşov este aproape dublă (56 de zile).

Cea mai mare viteză de plată a datoriilor o au firmele din Prahova (254 de zile) şi Timiş (256 de zile), în timp ce în Bihor datoriile se plătesc şi după 509 zile, potrivit studiului realizat de Creditinfo România.

Analiștii Creditinfo spun că recuperare rapidă a creanțelor se realizează acolo unde plata se realizează de obicei în avans sau cash la recepție, la părăsirea camerei. Mai greu se recuperează banii de la clienți corporate, care plătesc ulterior.

Dumitrescu Cristina

Articole recente

Avantajele reclamelor luminoase LED pentru a atrage mai mulți clienți la hotelul tău

Când te gândești să îți promovezi hotelul într-un mod care să atragă atenția, o reclamă…

acum 2 săptămâni

Ce atracții turistice ne așteaptă în Sfântu Gheorghe, o bucată din paradisul natural al Deltei Dunării

Situată în inima Deltei Dunării, localitatea Sfântu Gheorghe reprezintă un veritabil paradis natural, cu peisaje…

acum o lună

11 lucruri extrem de utile într-un birou, fie el acasă sau la muncă

Într-un mediu de lucru modern, eficiența și productivitatea sunt adesea determinate de modul în care…

acum o lună

Ghid pentru montarea corectă a unui cârlig de remorcare la mașină: instrucțiuni pas cu pas pentru Skoda Octavia 2 și Opel Astra H

Dacă sunteți proprietar de Skoda Octavia 2 sau Opel Astra H și doriți să vă…

acum o lună

Ghidul complet pentru alegerea mulinetei potrivite pentru pescuitul la crap

Pescuitul la crap este o activitate iubită de mulți pescari, care aduce bucurie și satisfacție…

acum o lună

Transformarea convenționalului în confort digital: sistemul de apartament cu camere WiFi și videointerfon

În era tehnologiei avansate, casele noastre devin din ce în ce mai inteligente, oferind nu…

acum 2 luni