Ce este un raport?
In ce forma pot fi inaintate rapoartele?
Rapoartele pot fi inaintate in forma
Rapoartele scrise sau electronice pot fi redactate in format
Cum pot fi predate rapoartele?
Rapoarte informale – Rapoarte formale
Rapoarte informale – maximum 8 pagini, utilizate ori de cate ori este nevoie la locul de munca si adresate organului ierarhic superior. Rapoarte formale – circa 100-200 pagini, publicate periodic (trimestrial sau anual) si destinate cu precadere investitorilor.
O firma din Statele Unite care vindea piese motociclete a observat prin intermediul unui raport formal ca se justifica diversificarea spre vanzarea de piese camioane, iar in urmatorii trei ani de la lansarea acestui serviciu suplimentar, vanzarile de piese de camioane au depasit vanzarile de piese de motociclete.
Rapoarte informative – Rapoarte analitice
Rapoartele informative au un caracter descriptiv. Autorii lor colecteaza si prezinta sistematic datele factuale fara intentia de a face sugestii sau recomandari. Ex. raport privind desfasurarea unui eveniment, raport privind respectarea regulilor si procedurilor in cadrul companiei, raport privind activitatile de rutina din cadrul unui departament etc.
Rapoartele analitice au un caracter persuasiv. Autorii lor colecteaza, prezinta sistematic si interpreteaza datele factuale pentru a determina destinatarul sa creada ceva sau sa actioneze intr-o anumita directie. Ex. raport privind cresterea sigurantei la locul de munca, raport privind imbunatatirea serviciului de relatii cu clientii etc.
Tipuri de rapoarte informale
rapoarte informative
Ex. rapoarte de vanzari, rapoarte de calatorie (de afaceri), raport de vizita de monitorizare etc.
rapoarte de progres
Ex. raport privind stadiul realizarii unui proiect (cum ar fi organizarea unei expozitii internationale de produse sau echipamente de medicina dentara)
rapoarte justificative
Ex. raport justificativ privind reinnoirea parcului auto al companiei cu masini noi de fabricatie autohtona
rapoarte de fezabilitate
Ex. raport de fezabilitate privind inlocuirea paginii web a companiei cu o platforma integrata de conturi pe retelele sociale
minutele sedintelor (= inregistrarea lucrarilor sedintelor)
sumare
Ex. rezumatul unui raport tehnic, rezumatul unui manual de utilizare.
Etapele realizarii unui raport
Identificati si formulati (in scris) problema!
Problema poate fi formulata ca (1) suita de intrebari (la care trebuie oferite raspunsuri), (2) secventa de activitati (ce trebuie executate) sau (3) ansamblu de propozitii descriptive (ce ofera tabloul unei situatii).
Autorul raportului trebuie sa prefigureze amplitudinea si profunzimea investigatiei. El trebuie sa stie cat de extinsa si cat de detaliata urmeaza sa fie cercetarea.
Sursa foto: Pixabay
Când te gândești să îți promovezi hotelul într-un mod care să atragă atenția, o reclamă…
Situată în inima Deltei Dunării, localitatea Sfântu Gheorghe reprezintă un veritabil paradis natural, cu peisaje…
Într-un mediu de lucru modern, eficiența și productivitatea sunt adesea determinate de modul în care…
Dacă sunteți proprietar de Skoda Octavia 2 sau Opel Astra H și doriți să vă…
Pescuitul la crap este o activitate iubită de mulți pescari, care aduce bucurie și satisfacție…
În era tehnologiei avansate, casele noastre devin din ce în ce mai inteligente, oferind nu…