Articolele zilei

Pontevedra – orasul spaniol in care masinile nu au ce cauta

Distribuie

Pontevedra este orasul spaniol care a oprit traficul in centru si a impus reguli stricte de circulatie la periferie, iar oamenii…au devenit mai calmi. Daca cautati un city break altfel, sa stiti ca aici nu veti auzi claxoane, nici turatia motoarelor si nici noxele nocive specifice multor orase din Spania.

In schimb, ceea ce puteti auzi este cantecul pasarilor, zarva de pe strada si clinchetul linguritelor care amesteca cafeaua la orele amiezii.  

Cu siguranta va veti intreba cum de atata liniste intr-un oras cu peste 80.000 de locuitori? Datorita primarului, Miguel Anxo Fernández Lores care ocupa aceasta functie din 1999. Inainte de a primi mandatul, traficul depasea, pe strada unde are amplasat biroul, 14.000 de masini pe zi. Dupa ce a devenit primar, Lores a pavat cu granit, intr-o singura luna, cei 300.000 de metri patrati din centrul medieval, potrivit The Guardian.

„Acesta a fost un oras in declin, poluat, si au fost multe accidente de trafic. Majoritatea persoanelor care au avut sansa de a pleca au facut acest lucru. La inceput ne-am gandit sa imbunatatim conditiile de trafic, dar nu am putut sa gasim un plan functional. In schimb, am decis sa inapoiem spatiul public locuitorilor si, pentru a face acest lucru, am decis sa scapam de masini”.

Pontevedra – un exemplu pentru alte orase europene

Astfel ca, autoturismele au interzis sa traverseze orasul, iar parcarile din centrul orasului nu mai sunt. Ca alternativa autoritatile au creat parcari subterane si la periferie, cu peste 1.600 de locuri libere si au redus limita de viteza la 30 de kilometric la ora.

In plus, cei care doresc sa se casatoreasca in zona vor fi nevoiti sa vin ape jos, doar mireasa si mirele avand voie sa foloseasca o singura masina.

Pontevedra este un exemplu de urmat si pentru alte mari orase ale Europei, avand numai beneficii de pe urma acestei reguli. Emisiile de CO2 au scazut in orasul spaniol cu 70%, in 10 ani au existat doar 3 accidente de circulatie, trei sferturi dintre calatorii sunt cu bicicleta si orasul a mai castigat 12.000 de locuitori. De asemenea, refuzul constructiilor pentru centrele comerciale incurajeaza micile afaceri locale.

Ana Maria Olteanu

Articole recente

Ce se întâmplă dacă mergeți cu anvelopele dezechilibrate?

Chiar dacă v-ați montat și echilibrat anvelopele la schimbarea de anotimp, asta nu înseamnă că…

acum 3 săptămâni

Ghid pentru alegerea bețelor de drumeție potrivite

Bețele de drumeție, cunoscute și sub denumirea de bețe trekking, sunt un accesoriu esențial pentru…

acum 4 săptămâni

Tot ce trebuie să știi despre verificarea ITP și verificarea numărului de înmatriculare în România

În România, verificarea ITP (Inspecția Tehnică Periodică) și verificarea numărului de înmatriculare sunt proceduri importante…

acum 4 săptămâni

Pădurea Caraorman, minunea ascunsă a Deltei Dunării

Pădurea Caraorman, situată în inima Deltei Dunării, este o adevărată bijuterie naturală și una dintre…

acum 4 săptămâni

CYBEX a lansat noul COŸA CARRIER

CYBEX prezintă noul COYA CARRIER Platinum conceput pentru a crea o legătură care va dura…

acum o lună

Ce presupune să pui lumini ambientale în mașina ta

În ultimii ani, tehnologia auto a evoluat rapid, aducând numeroase inovații care nu numai că…

acum 3 luni