Articolele zilei

Pontevedra – orasul spaniol in care masinile nu au ce cauta

Distribuie

Pontevedra este orasul spaniol care a oprit traficul in centru si a impus reguli stricte de circulatie la periferie, iar oamenii…au devenit mai calmi. Daca cautati un city break altfel, sa stiti ca aici nu veti auzi claxoane, nici turatia motoarelor si nici noxele nocive specifice multor orase din Spania.

In schimb, ceea ce puteti auzi este cantecul pasarilor, zarva de pe strada si clinchetul linguritelor care amesteca cafeaua la orele amiezii.  

Cu siguranta va veti intreba cum de atata liniste intr-un oras cu peste 80.000 de locuitori? Datorita primarului, Miguel Anxo Fernández Lores care ocupa aceasta functie din 1999. Inainte de a primi mandatul, traficul depasea, pe strada unde are amplasat biroul, 14.000 de masini pe zi. Dupa ce a devenit primar, Lores a pavat cu granit, intr-o singura luna, cei 300.000 de metri patrati din centrul medieval, potrivit The Guardian.

„Acesta a fost un oras in declin, poluat, si au fost multe accidente de trafic. Majoritatea persoanelor care au avut sansa de a pleca au facut acest lucru. La inceput ne-am gandit sa imbunatatim conditiile de trafic, dar nu am putut sa gasim un plan functional. In schimb, am decis sa inapoiem spatiul public locuitorilor si, pentru a face acest lucru, am decis sa scapam de masini”.

Pontevedra – un exemplu pentru alte orase europene

Astfel ca, autoturismele au interzis sa traverseze orasul, iar parcarile din centrul orasului nu mai sunt. Ca alternativa autoritatile au creat parcari subterane si la periferie, cu peste 1.600 de locuri libere si au redus limita de viteza la 30 de kilometric la ora.

In plus, cei care doresc sa se casatoreasca in zona vor fi nevoiti sa vin ape jos, doar mireasa si mirele avand voie sa foloseasca o singura masina.

Pontevedra este un exemplu de urmat si pentru alte mari orase ale Europei, avand numai beneficii de pe urma acestei reguli. Emisiile de CO2 au scazut in orasul spaniol cu 70%, in 10 ani au existat doar 3 accidente de circulatie, trei sferturi dintre calatorii sunt cu bicicleta si orasul a mai castigat 12.000 de locuitori. De asemenea, refuzul constructiilor pentru centrele comerciale incurajeaza micile afaceri locale.

Ana Maria Olteanu

Articole recente

Cele mai cunoscute mărci de rulote auto – cheia turismului pe cont propriu

În lumea călătoriilor pe patru roți, rulotele auto devin tot mai populare, oferind libertate și…

acum 4 ore

Avantajele reclamelor luminoase LED pentru a atrage mai mulți clienți la hotelul tău

Când te gândești să îți promovezi hotelul într-un mod care să atragă atenția, o reclamă…

acum 2 săptămâni

Ce atracții turistice ne așteaptă în Sfântu Gheorghe, o bucată din paradisul natural al Deltei Dunării

Situată în inima Deltei Dunării, localitatea Sfântu Gheorghe reprezintă un veritabil paradis natural, cu peisaje…

acum o lună

11 lucruri extrem de utile într-un birou, fie el acasă sau la muncă

Într-un mediu de lucru modern, eficiența și productivitatea sunt adesea determinate de modul în care…

acum o lună

Ghid pentru montarea corectă a unui cârlig de remorcare la mașină: instrucțiuni pas cu pas pentru Skoda Octavia 2 și Opel Astra H

Dacă sunteți proprietar de Skoda Octavia 2 sau Opel Astra H și doriți să vă…

acum o lună

Ghidul complet pentru alegerea mulinetei potrivite pentru pescuitul la crap

Pescuitul la crap este o activitate iubită de mulți pescari, care aduce bucurie și satisfacție…

acum 2 luni