Cetatea Feldioara este atestată documentatar de la 1225. Ajunse o ruină, însă din 2013 a intrat într-un proces amplu de reabilitare. În total, Consiliul Județean Brașov a investit peste 15 milioane de lei pentru refacerea ei.
Cetatea Feldioara va avea funcționale turnul de est, turnul porții, turnul de nord și turnul de vest. În Turnul de vest va fi amenajat un muzeu. De asemenea, pe zidul de strajă va fi amenajat un punct de belvedere, de unde va putea fi admirată Țara Bârsei. În curte a fost reconstruită fântâna și capela cetății.
Toate săpăturile s-au realizat sub supravegherea strictă a arheologilor. S-au făcut lucrări de consolidare, subzidiri, injectări și alte forme conservare a zidurilor vechi, după care a urmat reconstrucția folosindu-se piatră, cărămidă, lemn și învelitori din țigle ceramice.
Ca moment de restaurare a fost ales secolul al XVII-lea, atunci când cetatea era tencuită. De asemenea, pentru fiecare material de construcție în parte s-a făcut un studiu și s-au căutat elementele care să aibă caracteristici similare construcției inițiale.
Piatra, de exemplu, a fost adusă de la Hoghiz, iar varul din Austria, încercându-se, pe cât posibil, să se evite cât mai mult folosirea cimentului.
Cetatea se află în satul cu același nume, la 17 kilometri nord de orașul Brașov. Concluziile unor cercetări arheologice arată că zona a fost locuită încă din neolitic și a trecut prin epoca bronzului și cea a dominației romane. Aici au fost descoperite cinci lingouri din aur ce au fost datate între anii 402 – 408, mai multe monede romane, obiecte din ceramică și sticlărie.
Cetatea de la Feldioara este cea mai importantă fortificație ridicată de cavalerii teutoni din Transilvania. Din vechea cetate a teutonilor se mai păstrează astăzi numai un rest dintr-un zid de piatră în partea de nord-vest. Turnurile și curtinele de la început au fost construite probabil de comunitatea săsească. Cetatea a fost distrusă în 1430 de turci precum și de Vlad Țepeș în campania din 1457, locuitorii refăcând-o în același an.
Chiar dacă v-ați montat și echilibrat anvelopele la schimbarea de anotimp, asta nu înseamnă că…
Bețele de drumeție, cunoscute și sub denumirea de bețe trekking, sunt un accesoriu esențial pentru…
În România, verificarea ITP (Inspecția Tehnică Periodică) și verificarea numărului de înmatriculare sunt proceduri importante…
Pădurea Caraorman, situată în inima Deltei Dunării, este o adevărată bijuterie naturală și una dintre…
CYBEX prezintă noul COYA CARRIER Platinum conceput pentru a crea o legătură care va dura…
În ultimii ani, tehnologia auto a evoluat rapid, aducând numeroase inovații care nu numai că…