Zborul cu avionul poate fi o experienta placuta, dar si una neplacuta. De aceea trecem pe lista 10 lucruri pe care insotitorii de bord nu le spun pasagerilor, si nu pentru ca nu le-ar stii, ci nu au voie sa divulge asemenea informatii. Care sunt acestea si ce dedesubturi implica un ,,birou in aer”, incercam sa explicam in randurile ce urmeaza.
In cel mai bun caz, mancarea data pasagerilor in avion este comestibila. In cel mai rau caz, este o mancare mult prea fiarta ca sa isi mai pastreze nutrientii, ceea ce o face sa fie nesanatoasa. Chiar daca pe eticheta scrie ,,proaspat preparat”, majoritatea produselor alimentare planificate in ziua zborului sunt facute cu 12-72 d eore in avans. Desigur, alimentele sunt pastrate la rece, sau in conditiile certe d efiecare aliment in parte.
Probabil ca il stiti, l-ati vazut pe pasagerul care tine nava pe loc. Cel care incearca sa scoata o punga dintr-o geanta, nu isi gaseste locul sau incearca sa timp de 10 minute sa isi conecteze castile. Pentru ajutorul oferit, insotitorii de zbor, in aceste situatii, nu sunt platiti. Intarzierile de zbor, anularile afecteaza echipajul de zbor la fel de mult ca si pasagerii, asa ca incercati sa va amintiti asta data viitoare.
V-ati intrebat vreodata ce se intampla cu acele paturi si masti folosite? Ei bine, daca sunteti un germofob – veti dori sa verificati ca acestea sunt noi sau au fost igienizate. Companiile aeriene vor trimite pernele, paturile catre o unitatea industriala sa spele si sa dezinfecteze aceste obiecte. Insa, de cele mai multe ori ele sunt impaturite si puse la locul lor in avion ca si cum nu ar fi fpst folosite.
Unele incidente au fost impiedicate datorita unor uimitori insotitori de zbor care au raportat un comportament suspect. Din ce in ce mai mult, echipajul de zbor este instruit cu privire la ceea ce trebuie identificat si cum sa se ocupe de orice activitate potential ilegala intr-un avion. In primul rand, trebuie sa notifice pilotul, iar acesta are obligatia sa anunte autoritatile.
Daca comandati o bautura la bord, probabil ca ar fi bine sa omiteti orice nu vine ambalat intr-o sticla si sigilat. De fapt, insotitorii de zbor vor evita in mod activ sa bea apa potabila din aeronava. Problema apei murdare la bordul avionului a castigat o mare atentie de la studiul dcelor de la Wall Street Journal in 2002: numărul de bacterii din probele de apă de la 14 dintre cele mai populare companii aeriene a fost de sute de ori mai mare decat standardul stabilit. Asa ca spuneti nu ceaiului si cafelei!
Cele mai multe companii aeriene fac doar o curatare superficiala a aeronavei. Asa ca, reconsiderati incercarea de a pune capul pe o perna din avion, de a folosi toaleta ca acasa sau de a sta descult pe mocheta. Uneel persoane sufera de sangerari nazale in timpul zborului si cele mai multe fluide ajung pe jos.
Cea mai murdara parte a avionului este masuta din dreptul fiecaruia pe care de regula mancam. Luati cu voi servetele dezinfectante, unii dintre pasageri isi rezeama picioarele, isi tin laptopul plin cu bacterii.
Avioanele transporta in fiecare an milioane de calatori din intreaga lume, dar, de asemenea, transporta si mii de pasageri decedati. O multime de marfuri sunt livrate in zboruri comerciale. Unul dintre aceste elemente de transport de marfa este denumit HR in timpul corespondentei radio. HR este o abreviere pentru ramasitele umane.
Aproximativ 50.000 de corpuri sunt transportate cu avionul in fiecare an, iar Aeroportul Schiphol din Amsterdam are chiar propriul mortuar, care proceseaza in jur de 2000 de corpuri anual.
Echipajul de zbor nu va va cere sa nu alegeti Coca-Cola dietetica, dar ei vor spera sa nu faceti asta. Dintre toate bauturile pe care le servesc, Coca-Cola dietetica foloseste prea mult din timpul de servire. Acidul si bulele necesita timp sa se stabileasca la 10.000 mii d emtri altitudine.
In timpul necesar pentru a turna o singura cana de Coca-Cola, pot fi serviti alti trei pasageri.
Daca va ganditi ca o sa aveti o sansa mica sa fumati in baie neprinsi, nimic mai fals. Orice ati gandi sa faceti ilegal in avion are leac. Insotitorii de zbor au propriile chei in cazul in care un pasager ramane blocat in toaleta. In plus, multe aeronave au mecanismul de blocare a usii instalate sub semnul „Fumat” pe usa toaletei. Daca ridicati clapeta si rotiti șurubul, usa se va deschide. Deci, acum stiti, pentru data viitoare cand copilul se blocheaza in baia avionului.
Ideea de a manca alimentele date pe timpul zborului si in plus ar parea ca sunteti zgarcit. La urma urmei, bucataria are o reputatie destul de proasta, insa cine suntem noi sa judecam ca mancarea gratuita atrage ca un magnet. Daca simtiti ca masa oferita nu a fost suficienta este timpul pentru portia 2. Alimentele distribuite la bordul unei aeronave au o durata scurta de depozitare deoarece toate containerele in exces cu alimente sunt eliminate imediat dupa zbor. De aceea, daca stomacul cere mai mult, si exista un exces de mancare ramasa, cereti insotitorilor de zbor.
Chiar dacă v-ați montat și echilibrat anvelopele la schimbarea de anotimp, asta nu înseamnă că…
Bețele de drumeție, cunoscute și sub denumirea de bețe trekking, sunt un accesoriu esențial pentru…
În România, verificarea ITP (Inspecția Tehnică Periodică) și verificarea numărului de înmatriculare sunt proceduri importante…
Pădurea Caraorman, situată în inima Deltei Dunării, este o adevărată bijuterie naturală și una dintre…
CYBEX prezintă noul COYA CARRIER Platinum conceput pentru a crea o legătură care va dura…
În ultimii ani, tehnologia auto a evoluat rapid, aducând numeroase inovații care nu numai că…