Fotografiata, vizitata de milioane de turisti anual, aparuta in campanii de promovare turistica, emblema turistica a Barcelonei, este, de departe, opera ilustrului Antoni Gaudi. Insa, capodopera arhitectului catalan se afla intr-un santier etern, deschis in anul 1882. Patru decenii i-au fost necesare lui Gaudi pentru a-si vedea visul terminat, insa planurile i-au fost date peste cap de un accident stupid, in urma caruia si-a pierdut viata. A venit Razboiul Civil Spaniol, iar planurile basilicii au fost distruse, astfel incat continuarea constructiei acestui monument-simbol a fost intarziata 137 de ani.
Nici lipsa autorizatiei de constructie nu a ajutat. Gaudi a depus in anul 1885 o cerere, insa primaria din Sant Marti nu i-a dat vreodata un raspuns.
Avizul mult asteptat a venit de abia in 2019. autoritatile spaniole au decis sa faca toate demersurile necesare pentru aceasta emblema turistica a Barcelonei. Practic, din 1882 si pana in 2019, Sagrada Familia a fost o constructie ridicata ilegal. In plus, in anul 2018 catedrala a primit o amenda in valoare de 35 de milioane de euro.
Responsabilul pe probleme de urbanism al primariei din Barcelona, Janet Sanz, a declarat ca a putut sa „rezolve o anomalie istorica in acest oras: o lucrare emblematica precum Sagrada Familia (…) era construita ilegal”, se arata pe AFP.
Potrivit autorizatiei de constructie, inaltimea maxima admisa este de 172 de metri. Astfel, Sagrada Familia va deveni cel mai inalt edificiu din Barcelona. Bugetul alocat este de 374 de milioane de euro, din donatii si bugetul de stat.
Proiectul are termen de finalizare pana in 2026 Data la care se vor fi implinit 174 de ani de la nasterea arhitectului catalan. Ramane insa de vazut cum va arata in forma sa finala, avand in vedere ca planurile originale nu mai exista.
Temple Expiatori de la Sagrada Família a fost inclusa in lista Patrimoniului Mondial UNESCO. In anul 2017, cea mai populara opera a arhitectului Gaudi a atras 5 milioane de turisti.
Chiar dacă v-ați montat și echilibrat anvelopele la schimbarea de anotimp, asta nu înseamnă că…
Bețele de drumeție, cunoscute și sub denumirea de bețe trekking, sunt un accesoriu esențial pentru…
În România, verificarea ITP (Inspecția Tehnică Periodică) și verificarea numărului de înmatriculare sunt proceduri importante…
Pădurea Caraorman, situată în inima Deltei Dunării, este o adevărată bijuterie naturală și una dintre…
CYBEX prezintă noul COYA CARRIER Platinum conceput pentru a crea o legătură care va dura…
În ultimii ani, tehnologia auto a evoluat rapid, aducând numeroase inovații care nu numai că…