Săptămâna de lucru de 4 zile, mai mult timp pentru viața personală și călătorii

Săptămâna-de-lucru-de-patru-zile
Foto: pixabay.com

Pe măsură ce burnout-ul și stresul angajaților, reveniți la birouri după pandemie,  sunt deja la cote maxime, angajatorii caută noi modalități de a-i motiva și recompensa. Unele companii oferă deja opțiunea de a lucra doar patru zile pe săptămână, mișcare ce câștigă deja teren în străinătate, unde giganți precum Microsoft și Unilever testează succesul săptămânii de lucru mai scurte.

Autorul Malcolm Gladwell arată cât de importante sunt aceste schimbări care apar pe piața muncii. „Punctul de vârf este acel moment magic în care o idee, o tendință sau un comportament social depășește un prag și se răspândește ca un incendiu”, afirmă autorul. Cea mai importantă schimbare recentă este de a scurta săptămâna la patru zile de muncă, lăsând astfel angajaților mai mult timp pentru relaxare, călătorii și viața de familie.

În Japonia, Panasonic optează pentru un weekend prelungit

Japonia este renumită pentru etica și cultura muncii, rivalizând și chiar depășind America la acest capitol. În comparație cu Europa de Vest, americanii lucrează mai multe ore suplimentare și au mai puține zile libere și timp pentru familie. În Japonia, angajatorii se așteaptă ca „salariații” să lucreze peste program, să participe la activități obligatorii după muncă și să se raporteze la serviciu ca la o prioritate, mai presus de viața personală.

Într-un efort de a reduce stresul muncitorilor, Panasonic, o multinațională japoneză, oferă și opțiunea de a lucra patru zile pe săptămână. În restul timpului, angajații sunt încurajați să se dedice fie unui job part-time, fie acțiunilor de voluntariat sau pur și simplu să se relaxeze. Această strategie urmărește creșterea productivității și a fericirii angajațior, în condițiile în care doar 8% dintre companiile japoneze oferă mai mult de două zile libere garantate pe săptămână

Creștere semnificativă a productivității

De asemenea, Microsoft Japonia a experimentat un program de lucru mai scurt, numit „Work-Life Choice Challenge 2019 Summer”. Compania a oferit celor 2.300 de angajați posibilitatea de a „alege o varietate de stiluri de lucru flexibile, în funcție de circumstanțele muncii și ale vieții”. Scopul managementului a fost să vadă dacă va exista o creștere corespunzătoare a productivității. Rapoartele au arătat că această schimbare a avut un impact pozitiv asupra productivității angajaților.

Articole similare

Comentarii

Lasă un mesaj

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai citite articole