Câți bani primești pentru un zbor anulat, cu întârzieri sau overbooking

O companie olandeză cu sediul și în România spune că sunt compensații între 250 și 600 de euro pe care pasagerii unor zboruri anulate sau întârziate. Platforma se ocupă de recuperarea acestor compensații.

De asemenea, forțată de de decizia unor companii aeriene de a ignora regulamentul european, în numele călătorilor, FlightClaim.ro a ajuns în instanță.

Cele mai recente situații de acest tip implică companiile Blue Air și Wizz Air, împotriva cărora s-au inițiat mai multe proceduri de executare in anii trecuti. Pe tot parcursul anului trecut au mai fost executate și alte companii aeriene de linie precum Vueling sau Tarom, inclusiv la instanțe din străinătate, în timp ce numeroase dosare ale pasagerilor care au călătorit cu Air Bucharest, Lufthansa, Iberia, Alitalia, Swiss, Air Moldova, Ryanair, Eurowings sau TAP sunt în plină procedură în instanță.

În total, în acest moment FlightClaim.ro are deschise în Instanță sute de dosare, dintre care cele mai multe sunt in Germania, dar un numar ridicat fiind si in state ca România sau Franța. Procesele în Instanță reprezintă doar 2% din totalul cazurilor, cele mai multe cazuri fiind rezolvate totuși pe cale amiabilă de specialiștii și avocații companiei.  

Cea mai mică suma executată a fost de 250 euro, cu o decizie împotriva companiei aeriene Blue Air. Valoarea medie a deciziilor de executare este de aproximativ 10.000 RON (2000 de euro), pentru grupuri de 5-8 pasageri. Sumele sunt mai mari decât costul biletelor și este normal să fie astfel. Unii dintre calatori luasera credite online sau un imprumut rapid pentru a merge in calatorii, iar altii aveau si cazari sau masini inchiriate pe care le-au pierdut total sau partial.

„Deși Regulamentul European este mai mult decât clar în ceea ce privește drepturile pasagerilor și cuantumul compensațiilor datorate pentru fiecare caz în parte, încă ne confruntăm cu refuzul companiilor aeriene de a-l respecta și de a-și respecta obligațiile față de pasageri, chiar și atunci când există o decizie definitivă în instanță.

Astfel, s-a ajuns la situația în care companii precum Blue Air să aibă de plată către noi aproximativ 1.000 de cazuri de compensații de 250 și 400 euro per pasager, unele chiar și mai vechi de un an, pentru clienți pe care îi reprezentăm, clienți care au dreptul legal să primească banii și pentru care probabil vom ajunge tot în Instanță și la executarea conturilor companiei, cu costuri mult mai mari din partea companiei aeriene”. a declarat  director general FlightClaim.ro, Cees Werff.

Pe lângă cheltuieli de judecată și de executare pe care le suportă, în unele cazuri se solicită și alte sume de daune morale, în special din cauza condițiilor în care au fost ținuți pasagerii în aeroporturi. Astfel, companiile aeriene ajung să plătească chiar și de 2-3 ori contravaloarea compensației datorate inițial.

Speriați de birocrație sau de procedura dificilă, doar 5% dintre românii aflați în situația unui zbor cu probleme ajung să își ceară drepturile de la companiile aeriene și caută să primească compensațiile de 250, 400 sau 600 de euro, în funcție de conjunctura anulării sau amânării zborului. FlightClaim.ro spune înregistrează zilnic între 30 și 50 de cereri de compensare de la pasagerii români care doresc să își primească drepturile de la companiile aeriene.

La nivel european, pragul de 1 miliard de pasageri a fost atins încă din anul 2017, dar proporțional cu acesta a crescut și incidența problemelor de zbor. Conform datelor Eurostat, numărul zborurilor cu probleme a crescut în ultimii ani cu aproximativ 40%. În anul 2018 peste 4,5 milioane de pasageri au fost afectați de anularea sau întârzierea zborurilor, ceea ce se traduce printr-un total al compensațiilor de aproape 2 miliarde de euro. Valoarea medie a compensațiilor per pasager în Europa este de 422,85 euro.

Articole similare

Comentarii

Lasă un mesaj

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai citite articole