Un turist în Thailanda a fost pedepsit extrem de dur după ce a postat păreri negative despre un hotel

Publicat de

Categorii articol

Distribuie articolul

- Publicitate -

Un oaspete de origine americana, nemulțumit de un hotel, care a postat mai multe recenzii proaste pe TripAdvisor și alte recenzii online despre o stațiune din Koh Chang, Thailanda, a fost arestat de poliție și a petrecut câteva zile în închisoare după ce hotelul a depus o plângere la poliție pentru defăimare.

Oaspete american arestat pentru defăimarea unui hotel in Thailanda

Povestea s-a transformat într-un caz extrem de mediatizat în ultimele zile, iar stațiunea care a primit inițial o mulțime de recenzii neplăcute s-a apărat spunând că plângerea pentru defăimare a fost ultima soluție după ce americanul a postat recenzii repetate „neadevărate”, informează loyaltylobby.com.

Conform rapoartelor mass-media, întreaga dramă a început inițial pe măsură ce oaspetele a adus alcool din afara restaurantelor hoteliere, ceea ce nu era permis. Într-un final, acest lucru a dus la o controversa verbală între conducere și această persoană, care a postat recenzii proaste pe mai multe forumuri de evaluare a stațiunilor.

După ce nu a răspuns la încercarea hotelurilor de a-l contacta, spunându-i să înceteze și să renunțe, conducerea stațiunilor a depus o plângere la poliție pentru defăimare, o acuzație foarte gravă în Thailanda și acoperită de Computer Crime Act.

Oaspetele american care lucrează în Thailanda ca profesor a fost arestat la locul de muncă și închis pentru câteva zile înainte de a plăti cauțiunea în valoare de 100.000 baht (3.200 USD).

Bangkok Post a scris în detalii despre povestea profesorului american arestat.

O stațiune din Koh Chang și-a apărat decizia de a da în judecată un rezident american din Thailanda pentru defăimare în urma unei revizuiri negative, spunând că a încercat în zadar să negocieze cu el, în timp ce el a continuat să posteze comentarii care erau complet neadevărate.

- Publicitate -

Sea View Resort a lansat sâmbătă o declarație de cinci pagini după ce știrile despre acțiunile sale legale împotriva americanului Wesley Barnes au atras atenția întregii lumi. Declarația a fost postată pe contul de Twitter al lui Richard Barrow, un blogger de călătorii din Marea Britanie, care are 167.000 de urmăritori.

Legile dure din Thailanda privind defaimarea pot într-adevăr pedepsi persoanele cu închisoarea

Conform legilor dure din Thailanda privind defăimarea penală, dl Barnes ar putea primi până la doi ani de închisoare dacă este găsit vinovat.

O vizită recentă în stațiunea de pe insula din provincia Trat l-a făcut pe domnul Barnes să aibă probleme după ce a postat o recenzie neplăcută pe Tripadvisor, unul dintre cele mai populare portaluri de recenzii de vacanță din lume.

„Proprietarul Sea View Resort a depus o plângere potrivit căreia inculpatul a postat recenzii nedrepte cu privire la hotelul său pe site-ul web Tripadvisor”, a declarat pentru AFP Pol Col Thanapon Taemsara, poliția din Koh Chang.

El a spus că domnul Barnes a fost acuzat din cauza „daunelor produse reputației hotelului” și că s-a certat cu personalul pentru faptul că nu a plătit o amendă pentru că a adus alcool din altă parte la hotel.

Domnul Barnes, care lucrează în Thailanda, a fost arestat de poliția imigrantă și s-a întors la Koh Chang, unde a fost reținut în închisoare pentru două nopți înainte de a fi eliberat pe cauțiune.

Sea View Resort a declarat sâmbătă pentru AFP că acțiunile legale au fost întreprinse doar pentru că dl Barnes a scris recenzii multiple pe diferite site-uri în ultimele săptămâni.

Cel puțin unul a fost postat în iunie pe Tripadvisor, acuzând hotelul de „sclavie modernă” – pe care site-ul a eliminat-o după o săptămână pentru încălcarea regulamentului de pe site.

„Am ales să depunem o plângere pentru a servi drept factor de descurajare, deoarece am înțeles că poate continua să scrie recenzii negative săptămână după săptămână în viitorul apropiat”, a spus hotelul, adăugând că personalul a făcut „mai multe încercări” de a-l contacta pe domnul Barnes, dar nu au fost luați în seamă, determinând hotelul să recurgă la o plângere legală.

„Suntem de acord că legea defăimării poate fi privită ca fiind exagerată în această situație”, a declarat stațiunea în declarația sa, dar a spus că oaspetele a inclus „povești inventate” în recenziile postate atât pe Tripadvisor, cât și pe Google.

Este diferit dacă se face o postare despre o recenzie constructivă care să țină cont de fapte, chiar dacă implică aspecte negative ale șederii, dar odată ce aceasta devine calomnioasă, întreaga problemă atinge un nivel care este foarte sensibil, mai ales într-o țară precum Thailanda. Aici oamenii chiar au intrat într-adevăr la închisoare pentru comportamentul lor necorespunzător în mediul online.

- Publicitate -

Publicat de

Distribuie articolul