Cum au aparut siglele Mercedes si Opel. Povestea stelei si a fulgerului

Cele doua marci germane au ales sa foloseasca sigle cu inspiratie cosmica, insa explicatia acestui stil este, de fapt, mult mai simpla.

Mercedes

Mercedes are cu siguranta una dintre cele mai cunoscute embleme auto. Fascinant este insa ca aceasta sigla a existat chiar inainte de fondarea companiei. In 1900, Gottlieb Daimler, unul dintre fondatori, era director la o alta companie. El a trimis o scrisoare adresata copiilor sai, scrisoare in care se afla un desen. Daimler a schitat casa sa si o stea in trei colturi, un simbol al prosperitatii.

Particula Mercedes a fost data de omul de afaceri Emil Jellinek. Dupa ce si-a cumparat o masina Daimler, acesta a decis sa o numeasca Mercedes, dupa numele fetitei sale.

Numele Mercedes avea sa fie inregistrat in 1902, dar fara o sigla asociata. Sigla in sine a aparut in 1909, cand copiii lui Daimler, Paul si Adolf, si-au adus aminte de desenul tatalui lor si au ales ca acesta sa fie logoul Mercedes.

Opel

Interesant e ca istoria Opel nu incepe cu masini de mers pe drum, ci cu masini … de cusut. Adam Opel a inceput in 1863 sa fabrice astfel de masini utile in case, insa dupa foarte putin timp a ales o reorientare a afacerii sale.

Nu, nu s-a apucat de masini, ci de biciclete. Abia dupa moartea lui Adam Opel aveau sa apara primele masini opel. Fiii industriasului german au zis sa incerce si aceasta nisa, asa ca s-au lansat in marea lupta a automobilelor.

Primele embleme au fost inspirate de initialele fondatorului companiei, apoi a aparut o elipsa, apoi un cerc cu un zepelin inclus. Actuala sigla Opel a aparut abia in 1980. Compania avea deja sloganul ”Less Is More” (”Mai putin este mai mult”, in traducere libera) si sefii sai cautau o sigla potrivita. Asa ca aparut cercul cu fulger dispus orizontal. Extremitatile fulgerului depasesc putin marginea cercului, acesta fiind un simbol al vitezei si al eficientei in acelasi timp.

Marcile sunt atat de iubite incat, ca si in celebrul caz BMW, proprietarii aleg sa isi personalizeze chiar si numarul auto cu numele companiei. In Romania, aproape nu trece zi fara sa vezi un numar cu ultimele trei cifre BMW. In cazul Opel, vezi adesea OPL, iar in cazul Mercedes, soferii din Bucuresti, dupa ce verifica nr auto, aleg o combinatie de genul B XXX ENZ. Alte variante tin de model, AMG fiind o terminatie extrem de folosita pentru acest model de lux de la Mercedes.

Articole similare

Comentarii

Lasă un mesaj

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai citite articole