Orașul românesc în care polițiștii au ”tras” UBER-ul pe dreapta

După doar o lună de la apariția Uber-ului în Constanța, șoferii au fost trași pe dreapta din cauza faptului că nu au licență. Weekend-ul trecut, oamenii legii au anunțat toți șoferii de Uber că nu pot desfășura activități de transport.

Astfel, polițiștii au oprit șoferii în sistem de transport Uber și deși aceștia au explicat că au permisiunea celor de la Uber pentru a presta servicii de transport, polițiștii au afirmat că legea cere licență de transport obligatorie emisă de Autoritatea Rutieră Română Constanța.

Fără licență, șoferii Uber nu pot să își desfășoare activitatea în Constanța

De asemenea, șoferii de Uber au fost opriți și li s-au ridicat plăcuțele de înmatriculare de către polițiști. Mai mult, șoferii riscă amenzi între 1.000 și 5.000 de lei pentru efectuarea unei curse de transport fără deținerea unui certificat de atestare profesională, potrivit replicaonline.ro.

„Problema este că dumneavoastră nu puteți desfășura activități de transport alternativ de persoane prin intermediul aplicației Uber, decât în localitatea în care are sediul social transportatorul.”, i-a spus un polițist unui șofer de Uber.

Se pare că acțiunea polițiștilor pe raza orașului Constanța a fost făcută în urma mai multor apeluri și sesizări făcute de taximetriști.

Noile reglementări în legea taximetriei obligă șoferii să aibă atestare profesională pentru transport persoane

Acest lucru nu se întâmplă doar în orașul de la malul mării. În urma noii legi a taximetriei, șoferii care fac transport de persoane trebuie să demonstreze că au licență pentru așa ceva. În București, limita maximă de 4 licențe la 1.000 de locuitori a fost atinsă, astfel că cei care vor să facă Uber fără certificat de atestare, o fac pe propria răspundere.

Pe lângă vârsta de peste 21 de ani și permis de conducere categoria B de cel puțin 2 ani, șoferii care fac transport de persoane trebuie să dețină și un certificat de atestare profesională pentru transportul persoanelor, eliberat de Autoritatea Rutieră Română.

„Începând cu 1 februarie 2020, intră în vigoare O.U.G. 49/2019 privind activităţile de transport alternativ cu autoturism şi conducător auto. Transportul alternativ se poate realiza doar prin intermediul unei platforme digitale avizate tehnic de Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, autoturismele trebuie să deţină autorizaţie pentru transportul alternativ, iar şoferul un certificat de atestare a pregătirii profesionale pentru transportul de persoane în regim de închiriere eliberat de Autoritatea Rutieră Română. Până la această dată, persoanele fizice şi juridice care derulează operaţiuni ce intră sub incidenţa acestei ordonanţe au beneficiat de o perioadă de tranziţie pentru punerea în acord cu noile prevederi legale”, informează digi24.ro.

Atunci când desfășoară activitatea, șoferul care efectuează transport persoane trebuie să aibă o serie de acte asupra sa, să se prezinte într-o ținută corespunzătoare, să aibă un comportament civilizat, să nu refuze efectuarea cursei și să efectueze cursa cu un autovehicul înscris pe platforma digitală.

„Atunci când îşi desfăşoară activitatea, conducătorul auto trebuie să deţină la bordul autoturismului şi să prezinte organului de control rutier, pe lângă documentele prevăzute de legislaţia rutieră, şi următoarele documente: asigurarea de răspundere civilă auto; asigurarea pentru persoane şi bunurile acestora; ecusonul de transport alternativ; copia conformă a autorizaţiei pentru transport alternativ.”, se mai menționează în comunicatul IGPR.

De altfel, și autoturismele cu care se face transport persoane trebuie să îndeplinească anumite condiții. Mașina trebuie să aibă cinci locuri, inclusiv cel al șoferului; să aibă ITP-ul la zi, făcut o dată la șase luni; să corespundă normelor privind siguranța circulației rutiere și să dețină copia după autorizația pentru transportul alternativ.

Articole similare

Comentarii

Lasă un mesaj

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai citite articole