Silueta in vacanta. 7 sfaturi ca sa iti pastrezi greutatea
Silueta in vacanta. 7 sfaturi ca sa iti pastrezi greutatea: mic dejun copios. Sursa foto: Pixabay.com
Silueta in vacanta. 7 sfaturi ca sa iti pastrezi greutatea
5 (100%) 2 de recenzii

Silueta in vacanta este ingrijorarea multor doamne si domnisoare. Oriunde am ajunge pe mapamond, fie ca alegeti Grecia, Italia, Maroc, India, Danemarca sau Thailanda, preparatele culinare sunt o adevarata provocare pentru papilele noastre gustative. Se spune ca cea mai simpla cale de a cunoaste o tara este bucataria acesteia. Perfect adevarat, dar ce facem cu kilogramele care se acumuleaza pe perioada sejurului? Propunem o lista cu 7 sfaturi de care sa tineti cont pentru a va pastra greutate in limite normale.

Beti intre 1,5 si 3 litri de apa

Auzim adesea recomandarea ,,Beti 3 litri de apa pe zi”, incat acest sfat de sanatate s-a transformat intr-un bau-bau. Masuram, avem sticlute cu apa in fiecare geanta sau din contra uitam cu desavarsire sa ne luam portia de apa, mai ales in vacante. Medicii recomanda sa adaptam cantitatea de apa la kilogramele pe care le avem. Daca cantarul ne arata 80 de kilograme, corpul nostru nu va fi suficient hidratat numai cu 1 litru de apa. De asemenea, daca cantarim de exemplu 55 de kilograme, 10 pahare cu apa ar trebui sa fie suficiente. Daca stati la plaja, transpirati, faceti sport cantitatea de apa va fi ceruta chiar de organism. Asadar, nu uitati sa beti lichide, corpul nostru e format din 80% apa, iar silueta in vacanta nu va suporta modificari.

Recurgeti la pulberile proteice

De abia ati inceput antrenamentul la sala, dar se anunta o vacanta pe cinste alaturi de cei mai buni prieteni. In calatorii, devenim mai lenesi si avem tendinta de a pune stop exercitiului fizic. Masa musculara poate avea de suferit si ne putem si ingrasa. Insa puteti recurge la pulberile proteice, cel putin ca o gustare, intre mesele principale!

Organismul uman nu ar functiona fara proteine, macronutrienti fara de care nu ar exista viata. De altfel, proteinele joaca un rol important in activitatea celulara, in functionarea organelor si contribuie la sanatatea tesuturilor. Medicii recomanda pana la 35% proteine din alimentatia zilnica, insa potrivit studiilor, un individ ajunge sa consume aproape 20%. Turul prin oras, maratonul prin muzee, catararile pe munte sau sesiunile de inot vor fi atat de simple cu un plus de energie dat de aceste shake-uri.

Faceti turul orasului pe bicicleta sau alergati pe plaja

Nu mai cautati centre de inchiriat masini, aveti liber la cele cu biciclete in schimb. Nu ezitati sa explorati noua destinatie pe doua roti, puteti avea surpriza placuta de a descoperi o alta fata, o alta lume si alte locuri pe care nici nu le-ati bagat de seama. Mersul pe bicicleta are atatea avantaje, veti ajunge la destinatie rapid, veti putea vedea mult mai multe obiective turistice, costul este mic, iar silueta voastra va avea doar de castigat.

Plecati intr-o destinatie exotica si veti lenevi la soare? Faceti jogging dis de dimineata, la primele raze ale soarelui. Kilogramele nu se acumuleaza, daca faceti miscare cel putin 30 de minute pe zi!

Silueta in vacanta. 7 sfaturi ca sa iti pastrezi greutatea: Mancati putin si des

Stim, cu greu rezistam tentatiilor culinare atunci cand plecam in vacanta. Ce spuneti de o carne de miel pregatita in stil mediteranean, dar o pavlova, un hamburger urias, poate o baclava mare, o pizza si multe paste, toate in aceeasi zi? Ideea este ca nu trebuie sa va abtineti, cum nu trebuie nici sa faceti abuz. Mancarea putina si mesele dese, cheia marilor succese! Nu este un mit! Stomacul se va obisnui cu mai putina mancare, nu veti mai simti nici senzatia de foame continua, iar corpul nu va face rezerve. Daca suntem atenti la ceea ce mancam si la combinatiile alimentare, cu siguranta ne vom intaorce cu aceleasi kilograme.

Incercati un sport nou

Thailanda este urmatoarea voastra destinatie de calatorie si vreti sa profitati cat mai mult de ceea ce are de oferit aceasta tara. Incercati ce nu ati mai facut niciodata, scufundari! Poate ajungeti iarna in Elvetia sau Austria, pregatiti costumul de schi, claparii si porniti la drum! Daca nu v-ati mai urcat de mult timp pe bicicleta poate veti avea ocazia sa o faceti in urmatorul city break prin tarile nordice. Au cele mai bune piste pentru biciclisti din Europa. Nu veti avea de furca cu silueta in vacanta. Iar efortul asiduu poate fi sustinut cu b-complex, complexul de vitamine B fiind un real ajutor.

Acordati cel putin 30 de minute unei mese

In vacanta se presupune ca trebuie sa ne inducem starea de relaxare, nimic nu ne grabeste, nimic nu ne streseaza. Uitati de indatoririle zilnic, profitati din plin de zilele libere si dati-va ragaza sa va regasiti. Chiar si la o masa, luati inghitituri mici, simtiti toate aromele si recunoasteti ingredientele. Papilele gustative se vor bucura de o adevarata experienta. Si ce mod mai bun de a cunaoste o tara, daca nu bucataria!

Silueta in vacanta. 7 sfaturi ca sa iti pastrezi greutatea: Regula micului dejun copios

Si aceasta regula o regasim in fiecare carte de nutritie, in fiecare program de antrenament. Insa, masa de dimineata ne poate furniza energia, nutrientii si vitaminele necesare unui ritm sustinut pe intreaga zi. Ganditi-va ca e ca si cum nu puneti carburant la masina, dar vreti sa ajungeti in punctul x. Asa functioneaza si corpul nostru, fara ”combustibil” nu am putea face fata. Lanturile hoteliere pun la dispozitia clientilor room service, asa ca este atat de usor sa porniti ziua cu dreptul, fara efort. Comandati oua, spanac, ciuperci, branzeturi, suc de fructe, cereale, aveti voie orice la prima masa a zilei!

LASATI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here