Unul dintre cele mai mari aeroporturi din România se redeschide

0
203
Aeroportul „Aurel Vlaicu”
Aeroportul „Aurel Vlaicu”

Reprezentanții companiei care administrează aeroporturile din Capitală au anunțat că au în intenție să deschidă din nou, anul viitor, Aeroportul „Aurel Vlaicu”, din Băneasa.

După ce se vor finaliza lucrările de modernizare ale aeroportului, capacitatea va crește la 300 – 400 de pasageri pe oră, adică s-ar putea face operarea unei aeronave de 200 de locuri în fiecare oră. Ca o comparație, Aeroportul „Henri Coandă”, din Otopeni, poate opera 4.800 de pasageri.

Însă, după deschidere, „Aurel Vlaicu” nu va fi, cel mai probabil, atractiv pentru companiile low cost. Din câte se pare, va fi semnificativ mai scump decât Otopeni și cel mai probabil vor opera niște chartere și probabil niște companii aeriene care să plătească mai mult pentru pasageri. De altfel, se promite că Băneasa va fi „mult mai elegant și confortabil”.

Aeroportul „Aurel Vlaicu” ar urma să ia o parte din traficul de pe Otopeni. Aici, la orele de vârf, se formează cozi la controlul de securitate și la punctele de control frontieră, chiar dacă numărul de ghișee a fost suplimentat.

În primele 9 luni din 2016, pe aeroportul din Otopeni au fost cu aproape 17% mai mulți pasageri decât în 2015, iar finalul acestui an se așteaptă ca număr acestora să sară de 10,7 milioane.

Aeroportul Băneasa se întinde pe o suprafață de 128 de hectare, a fost inaugurat în 1920 și dispune de o pistă de 3.200 de metri lungime și 60 metri lățime. Până în 1970, când s-a deschis „Henri Coandă” din Otopeni, era principalul aeroport.

În ultima perioadă, aerogara „Băneasa” era folosită de companii de aviație mai mici și făcea legătura cu orașe precum Paris, Lyon, Madrid, Berlin, Verona, Valencia, Istanbul sau Roma. În urmă cu 5 ani, s-a decis mutarea companiilor low-cost pe aeroportul din Otopeni.

Aici au aterizat de-a lungul timpului mai multe personalități internaționale, precum Papa Ioan Paul al II-lea, Prințul Albert de Monaco, Bill Gates sau Madonna.

FOTO: Magercu/Wikimedia Commons

LASATI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here