Cât costă să închiriezi un tren în care să-ți faci Crăciunul sau Revelionul

0
366
FOTO: derived_/Flickr (creative commons)
FOTO: derived_/Flickr (creative commons)

CFR Călători închiriază trenuri în regim charter, ca în cazul avioanelor, pentru cei care vor să meargă în vacanță în grupuri mari sau să organizeze petreceri private. Trenul poate fi închiriat inclusiv pentru călătorii și distracții în perioada sărbătorilor de iarnă.

„Trenul Charter este un tren personalizat cu rute, ore de circulaţie, grad de confort, tipuri de vagoane (salon, bar bistro, restaurant, cușetă, vagon de dormit și altele), la alegerea beneficiarului”, spun cei de la CFR Călători.

Prețul este stabilit în funcție de opțiunile pe care le aleg clienții. De exemplu, pentru varianta de Tren Charter pe ruta Bucureşti Nord- Braşov şi retur (în aceeaşi zi), având în compunere două vagoane clasa 1 (salon) şi un vagon restaurant, este un preț care începe de la 25 euro/km.

Dacă alegeți, pe aceeași rută, un tren charter și cu două vagoane de dormit, în care ar încăpea în jur de 130 de persoane trebuie să plătiți aproximativ 8.000 de euro.

Cel mai des, trenurile charter sunt solicitate pe rute între București și Valea Prahovei sau București – Constanța. Cele spre litoral sunt solicitate în special de turiștii care urmează să ajungă la vasele de croazieră.

CFR Călători închiriază anual în jur de 25 de trenuri chartere și călătoresc, în medie, cu acest tip de serviciu aproximativ 2.000 de călători. Un om de afaceri din Israel a vrut să circule singur cu un tren charter și a plătit 40.000 de euro pentru a traversa România de la Curtici la Giurgiu.

Una dintre cele mai frumoase garnituri de tren din România este cea regală, care acum este în administrarea Societății Feroviare de Turism.

Trenul regal FOTO: turismferoviar.ro
Trenul regal                                              FOTO: turismferoviar.ro

Alcătuit din 5 vagoane, trenul a fost construit în uzina Ernesto Breda din Milano, la cererea Regelui Ferdinand, şi a iesit din fabricatie în iunie 1928, la un an după moartea acestuia. Cel mai impresionat dintre vagoane, Vagonul Salon (sau Vagonul Sufragerie), era folosit pentru dineurile oficiale sau ca spatiu pentru primirile protocolare şi are o capacitate de 24 de locuri la masă, 12 în fumoar şi 4 pe fotolii.

Încăperea este furniruită cu lemn de mahon si de santal, corpurile de iluminat sunt fabricate la manufacturile din Murano, iar scaunele tapițate cu piele de Cordoba. Salonul mare este împodobit cu o oglindă din cristal de Bhoemia, dar şi cu tablouri aflate în proprietatea Casei Regale a Romaniei.

Vagonul Dormitorul Regal este alcătuit din două dormitoare a câte două locuri, despărţite de o baie complet utilată. In capătul vagonului se află un mic salon unde se servea micului dejun sau aveau loc întâlniri private. Trenul mai curpinde încă trei vagoane de dormit: unul destinat însoţitorilor regali, unul de clasa I, cu 6 locuri, pentru delegaţia oficială, şi unul de clasa a doua cu 16 locuri, pentru personalul casei regale.

Fotografia principală a articolului: derived_/Flickr (creative commons)

LASATI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here