Cum se poartă astăzi vestimentațiile din anii 90?

Publicat de

Categorii articol

Distribuie articolul

- Publicitate -

Fotografiile din lookbook-uri proaspete nu se distinge de ilustrațiile dintr-un manual de istorie școlară sau de imaginile statice ale spectacolelor lui Nirvana, Spice Girls și alții, doar că în loc de o țigară în mână și o brățară la încheietura mâinii, ai un cocktail de detoxifiere și un ceas „cu creier”. Să ne reamintim principalele simboluri ale epocii dure și să comparăm modul în care erau purtate atunci și modul în care sunt purtate acum.

Arcul total denim

1978 a fost un moment de cotitură pentru denim: Un designer de renume a lansat primii blugi de designer și a început să invite cele mai populare modele ale vremii să apară în reclame pe jumătate goi. Curând, pantalonii și cămășile din denim s-au mutat de pe ecrane pe străzi, iar prețurile accesibile și distribuția gratuită le-au făcut elemente ale garderobei de zi cu zi. Dar doar cei mai disperați modiști au îndrăznit să le combine într-un singur look. Situația a fost schimbată de Lady Diana, care a apărut pentru prima dată în denim look total în 1992. Atât timp cât prințesa poate, la fel și celelalte, așa că tendința „de a fi toți în denim” s-a mutat rapid spre est. 

Chokers

Indiferent de conotațiile atribuite chokerilor de astăzi, aceștia au fost purtați în secolul al XVIII-lea (este suficient să amintim pictura de Thomas Gainsborough „Doamna în albastru”). Mai mult, nu erau purtați de curtezane, ci de doamne nobile, care își legau panglici de catifea și mărgele de perle la gât. La moda anilor 90, chokers au fost aduse înapoi, din nou, de Lady Diana, care purta un colier „strâns” împreună cu iconica „rochie de răzbunare”. Fetele care nu își permiteau bijuteriile, ca prințesa, au început să facă „gulere” din materiale improvizate – piele de căprioară, piele box și chiar sârmă. Tendința a fost consolidată de filmul „Leon”, lansat în 1994: Natalie Portman, în vârstă de 13 ani, avea un choker cu un pandantiv mare, ale cărui copii sunt încă vândute pe un site de renume.

Converse și adidași

Converse erau un must-have pentru fashionistele anilor 90. Mulțumită legendarului baschetbalist Chuck Taylor, care a participat activ la publicitate și chiar la crearea unui model, Converse a fost un must-have pentru sportivi timp de o jumătate de secol. În anii 90, modelul anilor 70 a fost reeditat și a încetat să mai fie un privilegiu al jucătorilor – marca i-a adaptat pentru skateboarding și pentru viața de zi cu zi. După ce vedeta a scăpat de pantofii lui Kurt Cobain, modelul a primit un sold-out complet. A fost cumpărat nu numai de adepții subculturii alternative, ci și de fetele de 17 ani. Converse, dar si o serie de adidasi fitness au început să fie produse din materiale premium: piele, piele de căprioară moale, au dobândit un branț ortopedic pentru absorbția șocurilor și culori neobișnuite, de la roz la galben. 

Unele ținute erau chiar special construite în jurul unor accesorii sportive. De exemplu, cei care merg pe role sau patine au inspirat un intreg curent in crearea de haine largi, foarte comode.

- Publicitate -

Publicat de

Distribuie articolul