Hotelurile ar putea introduce tehnologii de recunoaștere facială

0
190
Vacanță la Disneyland FOTO: David Jafra/Flickr (creative commons)
Vacanță la Disneyland FOTO: David Jafra/Flickr (creative commons)

Oracle a început o cercetare amplă prin care vrea să vadă ce atitudine au consumatorii față de noile tehnologii. S-au conturat două proiecte care țintesc industria turismului. Rapoartele Hotel 2025 și Restaurant 2025 reprezintă un audit efectuat pe 250 de operatori de restaurant, 150 de operatori de hotel și 702 consumatori în februarie 2017 despre cum reacționează la rolul tehnologiei în experiența de oaspete pentru următorii 8 ani.

Ambele studii punctează modul în care consumatorii sunt mult mai dornici să folosească branduri care utilizează tehnologie nouă, dar preferă servicii oferite de personal uman în detrimentul celor automatizate complet.

„Luând în considerare modul de servire folosit în mod general în industria ospitalității, nu suntem surprinși că oaspeții doresc o continuă legătură umană cu brandurile hoteliere sau de mâncare și băutură pe care le aleg, în ciuda apariției noilor tehnologii.

Platformele noastre OPERA și Symphony de coordonare a hotelului și restaurantului vor continua să primească investiții având în vedere abilitatea lor de a asigura o singură modalitate de a-i face pe oaspeți să ia parte la ceea ce se întâmplă și să interacționeze”, a declarat Mike Webster, vicepreședinte senior și manager general Oracle Hospitality.

33% dintre operatorii de restaurant și 72% din operatorii hotelieri spun că recunoașterea oaspetelui prin reacții faciale va fi folosită în următorii 5 ani.

Același raport mai relevă faptul că este probabil ca 31% dintre oaspeții la restaurant și 41% dintre oaspeții la hotel să viziteze o locație mult mai frecvent dacă vor fi recunoscuți de cine îi servesc sau de un angajat fără să fie nevoiți să își spună numele sau să arate cardul de fidelitate de fiecare dată.

Atât oaspeții din restaurante (49%), cât și cei din hoteluri (62%) au spus că recunoașterea facială le-ar îmbunătăți experiența.

Dacă modul de servire ar fi mai rapid datorită recunoașterii facile, 28% dintre clienți afirmă că ar veni mai des și 45% dintre ei spun că asta le-ar îmbunătăți experiența. 72% dintre operatorii de hotel afirmă că până în anul 2025 sistemele bazate pe inteligență artificială care să ofere sugestii despre cină, bazate pe preferințele oaspeților și ceea ce au mai cumpărat, o să fie la ordinea zilei.

36% dintre oaspeții unui restaurant și 50% dintre cei ai unui hotel spun că experiența li s-ar îmbunătăți dacă ar comanda printr-un asistent virtual, iar 17% dintre oaspeții la restaurant și 33% dintre oaspeții la hotel ar veni mai des.

59% din oaspeții la hotel cred că dacă și-ar controla comenzile din cameră printr-un aparat activat vocal, experiența ar fi mai interesantă, iar operatorii hotelieri sunt de acord cu asta. 78% dintre operatorii hotelieri intervievați au susținut că schimbarea ambianței și a controlului dintr-o cameră prin activare vocală va fi răspândită până în 2025. 70% dintre operatorii hotelieri mai cred că până în 2025 se va adopta activarea vocală pentru comenzile de room service.

66% dintre clienți consideră că tururile virtuale ale hotelurilor le-ar îmbunătăți experiența de oaspete, iar 44% susțin că experiența ar fi îmbunătățită de tururile virtuale ale locurilor de divertisment.

Operatorii de hotel consideră, de asemenea, că până în 2025 tehnologia realității virtuale va fi răspândită cu scopuri diferite: 68% cred că o să fie folosită pentru antrenarea angajaților, 64% că va fi pentru divertismentul oaspeților, iar 63% cred că va fi pentru a previzualiza sălile de conferință.

50% dintre oaspeții la restaurant au spus că dacă ar fi serviți de un robot, experiența lor s-ar înrăutăți, iar 40% ar vizita mai rar. 37% dintre oaspeții la hotel au spus că experiența lor s-ar înrăutăți dacă ar fi serviți de un robot, iar 22% ar vizita mai puțin.

FOTO: David Jafra/Flickr (creative commons)

LASATI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here