Fabuloasa istorie a pantofilor Nike

Nike este unul dintre brandurile-fanion din lumea încălțămintei și îmbrăcămintei sport. Iată cum a evoluat brandul de-a lungul timpului, de la pantofi și șosete Nike la toate câte face acum.

1964
Nike, cunoscută inițial ca Blue Ribbon Sports (BRS), este fondată de Phil Knight și Bill Bowerman, un antrenor olimpic de alergare, în Oregon, Statele Unite.

1964
BRS începe să importe pantofi de atletism Onitsuka Tiger în SUA din Japonia, după ce Phil Knight finalizează o lucrare de cercetare, concluzionând că vor fi un succes.

1970
Bowerman toarnă cauciuc în aparatul de vafe al soției sale și creează astfel prima talpă de vafe; o inovație care schimbă pentru totdeauna pantofii de alergare.

1971
BRS își schimbă numele în Nike, numit după zeița greacă a victoriei. Celebrul logo Swoosh – care va deveni într-o zi una dintre cele mai valoroase mărci comerciale din lume – este creat de Carolyn Davidson, studentă în design la Universitatea Portland, pentru o taxă de 35 USD.

1972
Prima versiune a ceea ce va deveni Waffle Racer, supranumit „Moon Shoe” este lansată cu primul logo Swoosh. Perechile sunt împărțite sportivilor care concurează în probele olimpice din SUA.

1972
Nike Cortez este lansată în timpul Jocurilor Olimpice din Mexic, punctul culminant al dezvoltării încălțămintei Nike până în acel moment și primul model care are spumă pentru amortizare. Cortez a fost lansat într-un număr mare de culori de-a lungul anilor, inclusiv perechea făcută celebră de filmul Forrest Gump.

1973
Nike lansează pantoful de baschet Blazer. Pantoful este purtat de jucătorul NBA George Gervin, cunoscut sub numele de „Omul de gheață”. Pantoful pune marca Nike în conștiința fanilor de baschet pentru prima dată.

1974
Este lansat Nike Waffle Racer, folosind o talpă inspirată de creația originală tip waffle a lui Bill Bowerman. Este incredibil de popular și devine cel mai bine vândut pantof sport de pe piață.

1978
Nike lansează Tailwind, primul pantof de alergare care include buzunare de aer în talpa exterioară, ceea ce schimbă din nou lumea pantofilor sport.

1982
Air Force 1 este lansat și este primul model de pantofi de baschet care folosește aer în talpă. De când a fost reeditată în 1986, au existat mii de versiuni ale Air Force 1, folosindu-se o gamă largă de culori și materiale.

1982
Nike lansează Internationalist, un pantof conceput pentru alergătorii de distanțe lungi. Văzut pentru prima dată la New York City Marathon, pantoful își va dezvolta reputația ca fiind unul dintre cei mai buni pantofi de alergare pe distanțe lungi din lume.

1983
Air Pegasus este lansat pentru prima dată ca un pantof de alergare accesibil, potrivit pentru toți alergătorii. Linia Pegasus continuă până în prezent, cu un program anual de actualizare.

1984
Air Jordan 1 este produsă exclusiv pentru Michael Jordan, cu faimosul logo „Jumpman” folosit pentru prima dată. Prototipul pantofului numit Air Ship a fost interzis de NBA pentru că nu a inclus suficient alb. Iconicul Jordan 1 este lansat publicului larg un an mai târziu.

1985
Nike lansează pantofii de baschet Dunk. Modelul a fost lansat într-o gamă largă de culori și materiale de-a lungul anilor în versiuni joase, medii și înalte, inclusiv o serie de completări limitate căutate de colecționari.

1986
Air Trainer 1 devine popular printre jucătorii de tenis, catapultând Nike pe piața tenisului.

1987
Primul pantof Nike Air Max este lansat cu un buzunar de aer vizibil. Reclama TV pentru Air Max 1 a fost prima reclamă din istorie care a folosit o piesă a Beatles, „Revolution”.

1988
Se lansează prima campanie cu sloganul acum emblematic „Just Do It”. Sloganul a fost inspirat de ultimele cuvinte ale criminalului în serie Gary Gilmore „Hai să o facem”, înainte de a fi executat de plutonul de execuție în 1977.

1990
Nike deschide primul magazin de vânzare cu amănuntul în centrul orașului Portland, Oregon.

1990
Nike lansează Air Max 90, proiectat de unul dintre cei mai faimoși designeri ai Nike, Tinker Hatfield

1991
Air 180 este lansat și are o unitate de aer vizibilă care se înfășoară în jurul tălpii pantofului. În reclama acestui model apare faimosul Michael Jordan, folosind pantofii de alergare ca alternativă la pantofii de baschet.

1991
Nike lansează Air Huarache, care devine incredibil de popular printre alergători.

1995
Air Max 95 este lansat cu un design considerat revoluționar la acea vreme. Varianta originală de culoare gri degradat prezenta un galben neon contrastant în multiplele unități de aer și bucle de dantelă cu un design ondulat de designerul Nike ACG Sergio Lozano.

1996
Jucătorul de golf american Tiger Woods semnează un contract de sponsorizare cu Nike. Astfel, el promovează echipamentele și îmbrăcămintea Nike și lansează o linie de îmbrăcăminte și încălțăminte de golf.

1997
Iconicul Air Max 97 este lansat în culoarea originală „Silver Bullet”, având o talpă de aer vizibilă pe toată lungimea.

1999
NikeTown se deschide pe Oxford Street din Londra și, în urma reamenajării în anii următori, devine cel mai mare magazin Nike din lume, unde se vând atât pantofi, cât și tricouri Nike și alte piese vestimentare ale brandului.

1999
NikeiD se lansează și serviciul le permite clienților să își personalizeze culorile și materialele pentru pantofii sport doriți.

2000
Nike introduce tehnologia de încălțăminte „Shox”, după 16 ani de cercetare. Folosind coloane mici de cauciuc, Shox acționează ca niște arcuri, absorbind impacturile în timpul alergării și returnând energia alergătorului.

2000
Nike Woven se lansează inițial în Japonia și se epuizează imediat. Dispunând de o parte superioară țesută manual și o unitate de aer Zoom, stilul țesut a fost folosit de atunci pe o varietate de ediții speciale ale altor modele Nike.

2002
Nike fondează Nike SB pentru a intra pe piața de încălțăminte și îmbrăcăminte pentru skateboard, în creștere rapidă. De atunci, brandul a devenit unul dintre liderii de piață, cu o gamă cuprinzătoare de produse. Nike SB are o echipă completă de sportivi profesioniști, cu linii de semnătură și lansări regulate căutate după ediții limitate.

2003
Nike cumpără Converse pentru 309 milioane de dolari. Nike avea să folosească mai târziu unele dintre propriile tehnologii pentru a crea versiuni actualizate ale faimoasei game de pantofi sport Converse All Star.

2004
Nike introduce tehnologia de încălțăminte „Free”, care folosește tălpi foarte flexibile, concepute pentru a permite picioarelor să se miște așa cum ar fi în mod natural, pentru a întări piciorul și a minimiza rănile și a fost inspirată de sportivii care s-au antrenat alergând desculți.

2006
Nike face echipă cu Apple pentru a lansa tehnologia Nike+, permițând alergătorilor să-și urmărească distanța, viteza și timpul. Folosind inițial un senzor în încălțăminte, Nike+ s-a transformat ulterior într-o aplicație GPS pentru iPhone.

2008
Nike achiziționează Umbro, brandul englez de îmbrăcăminte sport, cel mai faimos pentru echipamentele și echipamentele sale de fotbal, pentru 580 de milioane de dolari. Nike avea să vândă ulterior marca în 2012 către Iconix Brand Group pentru 225 de milioane de dolari.

2009
Nike lansează Lunarlon, un nou tip de talpă intermediară din spumă, inspirată de călătoriile în spațiu, care a fost concepută pentru a fi ușoară, pentru a oferi o stabilitate sporită, a absorbi impactul și a oferi o elasticitate înapoi alergătorilor. Unul dintre primii pantofi care a folosit tehnologia este Lunar Racer 1.

2012
Nike introduce tehnologia Flyknit cu Lunar Flyknit Trainer HTM. Flyknit folosește fibre ușoare, dar de înaltă rezistență, tricotate împreună pentru a crea pantoful, oferind suport acolo unde este necesar, flexibilitate și respirabilitate.

2012
Este lansat Roshe Run, inspirat de simplitatea și minimalismul grădinilor budiste zen. Spectacolul se dovedește a fi un succes și este lansat ulterior într-o varietate de culori și materiale.

2015
Nike anunță un număr limitat de reproduceri ale pantofului Nike Mag cu șireturi, văzut pentru prima dată în filmul Back To The Future Part II în 1989, scos la licitație în colaborare cu Michael J. Fox Foundation.

2017
Nike este de acord cu un contract de sponsorizare pe viață cu Cristiano Ronaldo, pe care compania l-a sponsorizat din 2003. Se spune că noua înțelegere pe viață valorează 1 miliard de dolari pentru fotbalist.

2017
Nike dezvăluie Hyperadapt 1, primul pantof cu autostrângere care folosește senzori și un sistem adaptiv de șireturi pentru a asigura o potrivire perfectă pe măsură ce purtătorul desfășoară activități.

Articole similare

Comentarii

Lasă un mesaj

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai citite articole