Japonia își prezintă noile trenuri, cu viteză SF și care pot circula chiar și în timpul cutremurului

Cel mai recent tren de super viteză din Japonia nu merge doar mai repede și mai lin, ci este capabil să transporte pasagerii în siguranță în caz de cutremur. N700S – „S” de la „Supreme” – a intrat în funcțiune la 1 iulie și funcționeaza pe linia Tokaido Shinkansen, care leagă stația Tokyo și stația Shin-Osaka din Osaka. Poate parcurge până la 360 de kilometri pe oră, un nou record stabilit în timpul unui test de rulare în 2019, ceea ce îl face unul dintre cele mai rapide trenuri din lume. Viteza de funcționare va fi totuși limitată la 285 de kilometri pe oră.

Este primul nou model de tren de super viteză, care a fost adăugat la linia Tokaido Shinkansen de către Central Japan Railway (JR Central) în 13 ani, o lansare care inițial a fost cronometrată să coincidă cu Jocurile Olimpice de la Tokyo din 2020 – acum amânată pentru 2021, informează CNN.

Întâmplător, Japonia a inaugurat linia Tokaido Shinkansen în 1964, conectând Tokyo și Osaka, tocmai la timp pentru Jocurile Olimpice de vară de la Tokyo în același an. A fost prima linie feroviară de mare viteză din lume.

Tehnologie de vârf

În aparență, N700S nu arată prea diferit de cele mai vechi modele N700 sau N700A, în afară de logo-ul elegant auriu. Dar dacă ne uităm mai de aproape, se poate vedea că noul tren are o față mai unghiulară și un design mai elegant al farurilor.

Pe interior, scaunele nou proiectate permit pasagerilor să stea cât mai confortabil, pe spate, în special pentru călătorii care au cursă mai lungă. Fiecare scaun are o priză individuală. Iluminatul interior a fost conceput pentru a crea o atmosferă mai caldă, mai relaxantă. Locurile unde se pun bagajele vor fi aprinse la fiecare oprire pentru a reaminti pasagerilor în legătură cu lucrurile lor. La acest model au mai fost adăugate mai multe zone de depozitare destinate doar bagajelor foarte mari.

Sursa imagine: en.wikipedia.org

Plimbarea efectivă va fi mult mai liniștită și mai lină, datorită unui nou sistem de suspensie activ care ajută la absorbția mișcărilor trenului. Pe lângă accentul pus pe un confort sporit, designerii din spatele noului model pun accent mare pe siguranță. Trenul are un sistem automat de control și frânare modernizat care îi permite să se oprească mai rapid în caz de urgență.

Trenul este cât se poate de sigur chiar și în timpul unui cutremur

De asemenea, este echipat cu un sistem de autopropulsie al bateriilor cu litiu-ion – primul de acest fel din lume. Acest sistem permite trenului să circule pe distanță scurtă pe cont propriu în timpul unei întreruperi de curent și va face posibil să se deplaseze într-o locație mai sigură la viteză mică, dacă este blocată într-o zonă cu risc ridicat – pe un pod sau într-un tunel, de exemplu – în timpul unui cutremur. Mai multe camere au fost instalate și în interiorul compartimentelor auto – o creștere de la două camere până la șase în fiecare vagon.

Componentele modernizate vor ocupa mai puțin spațiu sub podeaua trenului, comparativ cu modelul vechi, ceea ce face posibilă o configurație mai flexibilă, de la patru la 16 vagoane. Aceasta scade, de asemenea, consumul de energie, accelerând timpii de producție, ceea ce îl face o opțiune mai atrăgătoare pentru operatorii internaționali.

„Făcând mecanismele de sub podeaua N700S mai ușoare și mai compacte, am creat un nou standard”, a declarat Masayuki Ueno, șeful adjunct al departamentului de afaceri al trenurilor cu gloanțe JR Central, într-un interviu din 2019.

Serviciile de trenuri de super viteză din Japonia au început în 1964, când Linia Tokaido Shinkansen a inaugurat transportul între Tokyo și Shin-Osaka, tocmai la timp pentru Jocurile Olimpice de la Tokyo.

Trenurile originale ale seriei de trenuri de super viteză aveau bordul alb și puteau finaliza turul în 3 ore și 10 minute, o îmbunătățire uriașă de la 6 ore și 30 de minute cu trenurile convenționale. Astăzi, cele mai noi trenuri N700 utilizate pentru serviciile expres Nozomi parcurg cei 500 de kilometri în numai 2 ore, 25 de minute.


Articole similare

Comentarii

Lasă un mesaj

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai citite articole